Prolog


Szczypta Kultury to blog, który założyłem w styczniu 2007 r. w związku z chęcią pisania i opisywania moich wrażeń i odczuć odnośnie wszelkich tworów szeroko pojętej kultury i sztuki. Od początku istnienia bloga podkreślam, że moje wpisy mają charakter dosyć subiektywny, acz dążę też by jak najobiektywniej oceniać tematy, nad którymi się pastwię. W miarę prowadzenia bloga, mój styl pisania rozwijał się, zdobywając grono czytelników. W kwietniu 2012 r. zdecydowałem się przenieść bloga na platformę Blogger. Wcześniejsza jego postać dostępna jest do wglądu pod adresem: http://szczyptakultury.blog.onet.pl/, gdzie również zapraszam.

Ciastka

czwartek, 5 września 2013

Oniryczni czarodzieje odwiedzą nasz kraj - 3 koncerty Múm w Polsce

źródło
Myślę, że na mapie Europy Islandia jest krajem, który swoim geograficznym położeniem, aurą pogodową i językiem roztacza wokół siebie aurę pewnej magiczności. Nie wiem czy wynikiem tego jest muzyka jaką uprawiają tamtejsi muzycy, czy też ona składa się właśnie na tą aurę, ale... Scena islandzka jak na Europę jest niewątpliwie unikatowa. Jednym z zespołów, który dokłada trzy grosze do tego stanu rzeczy jest Múm z Rejkjaviku.
Mało kto potrafi z taką finezją mieszać motywy folkowe z miejscami wręcz ambientową elektroniką. A do tego pokrywać te wyborne konstrukcje dźwiękowe wokalizami, które tak skutecznie wchodzą w duszę, jak nóż w masło. Ja osobiście mam - literalnie - dreszcze, kiedy ich słucham. I to jest właśnie Múm i ten właśnie zespół odwiedzi nasz kraj grając w nim trzy koncerty na początku października. Będą promować nową płytę, która ukaże się jesienią (a jakże!).

01.10 Sala Wielka CK Zamek, Poznań:
Strona wydarzenia na facebooku
02.10 klub Basen, Warszawa:
Strona wydarzenia na facebooku
03.10 klub Alibi, Wrocław:
Strona wydarzenia na facebooku

Bilety do kupienia w Ticketpro

Kilka utworów:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz