Prolog


Szczypta Kultury to blog, który założyłem w styczniu 2007 r. w związku z chęcią pisania i opisywania moich wrażeń i odczuć odnośnie wszelkich tworów szeroko pojętej kultury i sztuki. Od początku istnienia bloga podkreślam, że moje wpisy mają charakter dosyć subiektywny, acz dążę też by jak najobiektywniej oceniać tematy, nad którymi się pastwię. W miarę prowadzenia bloga, mój styl pisania rozwijał się, zdobywając grono czytelników. W kwietniu 2012 r. zdecydowałem się przenieść bloga na platformę Blogger. Wcześniejsza jego postać dostępna jest do wglądu pod adresem: http://szczyptakultury.blog.onet.pl/, gdzie również zapraszam.

Ciastka

sobota, 24 sierpnia 2013

Muszę odpocząć od kina akcji...

źródło
Nastąpił taki moment, że postanowiłem coś zmienić w moim życiu. Wczoraj, po obejrzeniu trzeciej części "Transformers", zdecydowałem się na odwyk i detoks od odmóżdżających blockbusterów i kina akcji. Przez ostatnie miesiące katowałem takie filmy właśnie i już mam trochę dosyć. Ostatni ciąg naprawdę rozmiękczył mi trochę już umysł. Trylogia "Blade" i trzy części wspomnianych transforersów. Enough... Muszę znów zacząć chłonąć ambitne kino, które coś wniesie do mojego rozwoju osobistego. Postawi jakieś ciekawe pytania i zostawi odbiorcę z rozkminką, która będzie go drążyła na długo po seansie. Bergman, Antonioni, Herzog, Kim Ki-duk, Godard... Takie rzeczy. W tę stronę będę zmierzał.

Coś mnie tknęło gdy oglądając wspomniany na samym początku film, usłyszałem, że wyprawa Apollo 11 na księżyc miała jedynie taki cel by zbadać rozbity statek autobotów... Ej, zaraz, nie, nie, nie... - to przeważyło szalę. Całkiem niedawno też dowiedziałem się, że jeśli wstrzykniesz sobie wirusa śmiertelnej choroby, to nie zaatakuje Cię zombie ("World War Z"). Usłyszałem też, że dinozaury wyginęły wybite przez Kaiju, potwory z kosmosu ("Pacific Rim"). Muszę po prostu odpocząć o takiej "edukacji" na trochę, niemniej nie mam zamiaru porzucić kina akcji zupełnie, gdyż po prostu lubię gdy się dużo i szybko dzieje. Lubię rozwałkę i takie klimaty. Zresztą jeszcze muszę się wstrzymać z tym "odwykiem" bo do kin wszedł "Kick-Ass 2" (o drugiej serii komiksów pisałem już)!

No zobaczymy... Trzymajcie kciuki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz